lørdag den 27. april 2013

Stegt andebryst

-  med ovnbagte rodfrugter, hasselbagte kartofler
Ingredienser:
Andebryst
kartofler
blandet rodfrugter
Fremgangsmåde:
Rids andebrysterne med en skarp kniv, og krydr med salt og peber.
Ridserne skal gå hele vejen igennem fedtet, men kun lige ned til selve kødet.
Andebrysterne lægges på en kold pande, med skindsiden ned af.
De tændes på moderat varme, og man lader langsomt fedtet smelte af dem.
I mellemtiden stiller man ovnen på 160 grader.
Når det meste af fedtet er smeltet af, skrues op for varmen, sådan at andebrysterne kan blive brune. Når de er brune og sprøde på skindsiden, vendes de om på den anden side for at give dem noget farve der, der skal de have ca. 1 minut.
Så tager man andebrysterne, lægger i et lille ildfast fad, og stiller i den nu 160 grader varme ovn.
Der skal de have ca. 15 min, alt efter størrelse og præference for rødt kød.
Når andebrysterne er klar i ovnen, tages de ud, og lægges på et skærebræt i 5 min for at hvile.
Jeg valgte at lave mine rodfrugter i ovnen, krydret med lækre krydderier og med lidt hørfrøolie over
Kartoflerne tilberedte jeg som hasselbagte i ovnen.
Tip
Prøv denne lækre vindrue sauce til

Ingen kommentarer:

Send en kommentar