tirsdag den 5. november 2013

Rudbrødsboller

- med gojibær og chili
Ingredienser:
500 g fiberbrødmix fra Finax (fås fx. i Rema1000)
5 dl lunket vand
1 lille håndfuld solsikkekerner
1 lille håndfuld græskarkerner
lidt hakkede gojibær
kvart hakket chilifrugt

Fremgangsmåde:
Bland alle ingredienserne sammen og mix det godt
Dejen er lidt klistret, så brug en ske til at lave boller på en bradepande med bagepapir eller put dejen i en brødform hvis du vil have brød
Lad bollerne hæve i ovnen på 50 grader i 45 min
Tag bollerne ud og pensel dem med æg
Bag dem på 200 grader i ca. 20 min

Der er til to portioner i kartonen som koster 39.95 i Rema1000 og jeg fik 9 store rugbrødsboller ud af en portion.

Tip. Hvis du vil have dem søde, kan jeg klart anbefale at putte tørrede tranebær i - det giver en vildt lækker smag og konsistens.

Bon appetit


Det er denne Finax brødblanding jeg bruger til at lave rugbrødsboller.
- vær obs. hvis du er meget allergisk overfor gluten, jeg kan nemlig mærke det hvis jeg spiser alt for mange.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar