søndag den 29. december 2013

Mandler med chokolade og lakrids

De er virkelig lækre og lette at lave

Ingredienser:
ca. 100 g mandler
100 g mørk chokolade (min 70%)
1 spsk kokosolie
½ tsk vaniljepulver
lakridspulver fra helsekosten

Bag mandlerne i ovnen på 200* i ca. 15 min (10 min i en forvarmet ovn)
Smelt chokoladen i en vandbad sammen med kokosolien og vaniljepulver
Bland mandlerne sammen med den smeltede masse - sørg for at alle bliver dækket af chokoladen
Hæld mandlerne ud på bagepapir - sørg for at de ikke ligger ovenpå hinanden
Sæt dem på køl i ca 5-10 min til chokoladen er lidt fast (jeg smider dem i fryseren)
Tag dem ud af fryseren når de er stivnet og skil dem fra hinanden, put dem ned i en bøtte eller pose og drys lakridspulver udover mandlerne og ryst så det bliver fordelt - smag til.
Hæld dem over i en skål eller lign og stil dem på køl til de er helt hårde.
Serveres fra køl

Mums - Bon appetit :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar